Critical Language and Literary Studies

آ

  • آزاد، پریا مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

ا

  • احمدی، نیوشا خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • احمدزاده هروی، شیده بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • اسکندری، مهنوش بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • اسلامیه، راضیه خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

  • امیری، آنیتا بررسی عوامل بیوگرافی فرهنگی در کتاب‌های درسی نسل شش آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها با استفاده از نمونه آلمانی‌آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 157-186]

ب

  • باقری، نرگس اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • برادران جمیلی، لیلا بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • بردباری، زهرا تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • بهمنی، کیهان خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • بهنود، سعید تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

پ

  • پیرنجم الدین، حسین گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

  • پروانه، فرید ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • پرویزی، فریبا سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

ت

  • تاجیک، بهاره تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • تقی زاده، علی تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

  • تولایی، محمد اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

ج

  • جلالی، مهری تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

ح

  • حیاتی آشتیانی، کریم تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

خ

  • خمیجانی فراهانی، علی اکبر تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

  • خوش کلام پور، مهدی سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

ذ

  • ذالتاش، هانیه ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • ذریه حبیب، شکوفه بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

ر

  • رحیمی، احمدرضا بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • رئوف زاده، نرگس خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

ز

  • زرین جویی، بهمن بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

س

  • سجادی، بختیار سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

  • سروش، محمد مهدی تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

  • سعیدی، علی بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • سلامی، علی مفاهیم بوم گرای فلسفه‌ی سوئدنبرگ در منتخب اشعار ویلیام بلیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 263-285]

  • سهیل، کیان خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

ش

  • شب رنگ، هدا تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • شریف، نگار تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • شرکت مقدم، صدیقه تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

  • شعیری، حمیدرضا تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • شوبیری، لیلا تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

ص

  • صحاوی، شهرام نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

ع

  • عبدی راد، افسون بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

غ

  • غفوری، علی اصغر تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

ف

  • فاضل زاد، آرمین توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

  • فیروز آبادی، سعید ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

ک

  • کارنوا-ترابی، دومینیک نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • کافی، لیلی خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • کریمی حیدری، سپیده تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • کیوان، شفیقه تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

گ

  • گلفام، ارسلان بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • گودرزپورعراق، افسون ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

ل

  • لک، مرتضی خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

م

  • متین پارسا، لعیا مفاهیم بوم گرای فلسفه‌ی سوئدنبرگ در منتخب اشعار ویلیام بلیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 263-285]

  • مرادی، مهین نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • مسگرزاده اقدم، لیلی نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • مغروری، شهرزاد نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • مقتدر، سیما ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • منتخبی بخت ور، نرگس ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • مهدی پور حدیقه، علیرضا گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]